§ 1
- Korzystanie przez Pacjentów z usług telemedycznych prezentowanych na stronie kardiomed.pl , https://e-kardiolog.com , https://e-endokrynolog.com i https://e-diabetolog.com jako usługa: e-wizyta i e-recepta odbywa się na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Poprzez usługi telemedyczne należy rozumieć udzielanie porad medycznych przez lekarza za pośrednictwem następujących kanałów komunikacyjnych:
- Formularza medycznego wysyłanego drogą mailową. Formularz medyczny jest niezbędnym elementem usługi e-wizyta i e-recepta.
- Telefonu
- Wideokomunikatora udostępnionego na stronie kardiomed.pl , https://e-kardiolog.com , https://e-endokrynolog.com i https://e-diabetolog.com
- Z usług telemedycznych pacjenci mogą korzystać wyłącznie za pośrednictwem wymienionych w punkcie 2 kanałów komunikacyjnych tj. z wykorzystaniem formularza medycznego wysyłanego drogą mailową, połączenia telefonicznego lub połączenia video udostępnionego na stronie kardiomed.pl , https://e-kardiolog.com , https://e-endokrynolog.com i https://e-diabetolog.com. W każdym przypadku konieczne jest zgodne z prawdą wypełnienie formularza medycznego i opłacenie honorarium za usługę wg cennika.
- Korzystanie z porad telemedycznych, jest możliwe po uprzedniej akceptacji wszystkich postanowień Regulaminu.
§ 2
- Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- „Świadczeniodawca” oznacza firmę Centrum Kardiologiczne KARDIOMED Lucja Kieras-Deżakowska
- „Usługi telemedyczne”, „telemedycyna”, „e-wizyta” – świadczenia zdrowotne wykonywane przez jednego ze specjalistów: kardiolog, endokrynolog, diabetolog, na rzecz pacjenta na odległość – bez bezpośredniego badania przedmiotowego, przy pomocy przekazu, który jest w całości nadawany, odbierany lub transmitowany za pomocą systemów teleinformatycznych lub systemów łączności, w formie wideokonsultacji tj. przekazu audiowizualnego pomiędzy Pacjentem a lekarzem za pośrednictwem Portalu kardiomed.pl , https://e-kardiolog.com , https://e-endokrynolog.com i https://e-diabetolog.com lub telefonu, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- „Pacjent” – osoba pełnoletnia, korzystająca z Usług telemedycznych bez bezpośredniego badania, za pomocą systemów teleinformatycznych lub systemów łączności na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- „Regulamin” – niniejszy Regulamin świadczenia usług telemedycznych
- „portal pacjenta” – witrynę: kardiomed.pl , https://e-kardiolog.com , https://e-endokrynolog.com i https://e-diabetolog.com
§ 3
- W przypadku korzystania z usług telemedycznych dostępnych na portalu pacjenta – lekarz udziela informacji dotyczących wyłącznie pacjenta aktualnie korzystającego z portalu. Lekarz identyfikuje pacjenta na podstawie imienia, nazwiska oraz numeru PESEL.
- W ramach porad telemedycznych lekarz może:
a) udzielić porady medycznej,
b) zinterpretować wyniki badań
c) udzielić informacji na temat przyjmowanych leków
d) wystawić skierowania na uzasadnione medycznie badania i konsultacje
e) wystawić i przesłać pacjentowi e-receptę
f) przesłać lub zaprezentować materiały o tematyce zdrowotnej.
- W ramach porad telemedycznych, lekarz nie ma możliwości:
- wystawienia skierowania lub recepty bez wskazań medycznych
- orzekania o czasowej niezdolności do pracy
- W trakcie porady telemedycznej lekarz, jeśli stan zdrowia pacjenta lub zgłaszany problem tego wymaga, ma prawo zdecydować o konieczności odbycia przez pacjenta wizyty, wezwania pogotowia lub uzyskania innej pomocy medycznej.
- Czas trwania porady telemedycznej udzielanej na portalu pacjenta oraz porady telefonicznej to maksymalnie 15 minut. Po tym czasie lekarz może poprosić pacjenta o przerwanie połączenia.
- Integralnym i koniecznym elementem każdej usługi telemedycznej jest wypełniony przez pacjenta formularz medyczny
- Czas realizacji usługi e-recepta to maksymalnie 2 dni robocze liczone od dnia otrzymania Formularza Medycznego do dnia wysłania e-recept drogą elektroniczną i zaleceń drogą mailową, albo 3 dni robocze w przypadku wysłania wydruku e-recepty drogą pocztową. O czasie realizacji pozostałych usług decyduje pacjent uzgadniając termin telefonicznie lub rezerwując go w udostępnionym kalendarzu.
§ 4
- Korzystanie z usług telemedycznych przez pacjenta, jest równoznaczne z wyrażeniem zgody, że informacje i wypowiedzi przez niego udzielone w ramach usługi telemedycznej znajdą się w jego dokumentacji medycznej.
- W ramach porad telemedycznych udzielanych na portalu pacjenta pacjent może wysłać do lekarza zdjęcie lub plik obrazujący problem zdrowotny
- Akceptując niniejszy regulamin pacjent oświadcza że jest świadomy oraz akceptuje fakt podwyższonego ryzyka błędu medycznego wynikającego z braku pełnego, bezpośredniego badania fizykalnego.
§ 5
Jeśli Pacjent nie może odbyć umówionej porady telemedycznej, powinien ją odwołać minimum 24 godziny przed ustalonym terminem. Tylko przy zachowaniu takiego czasokresu odwołania wizyty, pacjentowi przysługuje zwrot opłaconego honorarium.
§ 6
- Pacjent zobowiązany jest do nieużywania zwrotów lub załączania treści o charakterze niecenzuralnym, obraźliwym, erotycznym, naruszającym dobra osobiste lekarza lub innych osób oraz naruszających przepisy prawa powszechnie obowiązującego. Jeżeli w ramach porad telemedycznych lekarz stwierdzi, że nie zostały zachowane powyższe warunki Regulaminu, ma prawo przerwać poradę.
- W sytuacji problemów technicznych lub zerwania połączenia podczas porady, pacjent powinien ponowić połączenie z lekarzem.
- Świadczeniodawca nie ponosi odpowiedzialności za zakres danych podawanych przez pacjenta podczas porady telemedycznej.
§ 7
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.01.2021 roku.
- Pacjent ponosi wyłączną odpowiedzialność za niewykonanie lub nieprawidłowe wykonanie Usługi telemedycznej, wynikające z niespełnienia przez Pacjenta wymagań, określonych w Regulaminie.
- Świadczeniodawca poinformuje Pacjenta o wszelkich zmianach Regulaminu niezwłocznie podczas korzystania z kolejnej usługi telemedycznej. W celu dalszego korzystania z Usług telemedycznych niezbędna jest akceptacja nowej treści Regulaminu przez Pacjenta. W przypadku braku akceptacji zmian Regulaminu, Świadczeniodawca ma prawo odmówić świadczenia Usług telemedycznych.
- Zasady gromadzenia i przetwarzania danych zostały określone w obowiązku informacyjnym dostępnym na stronie kardiomed.pl , https://e-kardiolog.com , https://e-endokrynolog.com i https://e-diabetolog.com.
- Reklamacje dotyczące wszystkich usług oferowanych przez Świadczeniodawcę należy zgłaszać mailowo, korzystając z Formularza Kontaktowego. Świadczeniodawca ma obowiązek rozpatrzyć reklamacje w ciągu 5 dni roboczych i przesłać odpowiedź pacjentowi drogą mailową.
DO REGULAMINU MAJĄ ZASTOSOWANIE NASTĘPUJĄCE AKTY PRAWNE:
- Ustawa z dnia z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
- Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
- Ustawa z dnia 06 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
- Ustawaz dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty
- Ustawa z dnia 09 października 2015 r. o zmianie ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia oraz niektórych innych ustaw
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
- Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych;
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny